خبرهای داغ
کدخبر: ۴۰۴۰
تاریخ خبر:

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره عفو الهه محمدی و نیلوفر حامدی

سخنگوی قوه قضائیه گفت عفو صورت گرفته عفو معیاری است و پرونده افراد با معیارها تطبیق داده می‌شود.

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره عفو الهه محمدی و نیلوفر حامدی

سخنگوی قوه قضائیه درباره فرایند عفوی که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تایید رهبری صورت گرفته است گفت: بعد از ابلاغ عفو گسترده مقام معظم رهبری به روسای دادگستری استان‌ها این وظیفه محول شد که با استفاده از ظرفیت قضات با تجربه و ظرفیت روسای زندان‌ها در سریعترین بازه زمانی و اوقات خارج از وقت اداری حتی روزهای تعطیل کار تطبیق مصادیق با معیارها را با دقت شروع و تا پایان وقت اداری هر روز پیگیری کنند و نتایج نهایی ظرف ۱۵ روز به معاونت قضایی قوه قضاییه اعلام شود. تاکید شده پرونده هایی که مربوط به بخش اول دستور العمل بوده است اعم از محکومان و متهمان حوادث اخیر، نسبت به پرونده‌های بخش دوم از جهت تقدم در رسیدگی در اولویت قرار بگیرد. تاکید شده در تنظیم این معیارها دامنه شمول این عفو را تا جایی که مخالف قانون نباشد بیشتر کنند.

ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی در چه وضعیتی است؟ آیا این دو نفر و خبرنگاران بازداشتی دیگر مشمول عفو اخیر شده‌اند یا خیر؟ گفت: در انتشار مطالب دقت کنید. به خبرنگار و سلبریتی و ... کاری ندارم. بنده مطرح کردم عفو معیاری است و پرونده‌ها با معیارها تطبیق داده می شود و در صورت دارا بودن شرایط عفو صورت می گیرد و اگر غیر این باشد مشمول عفو نمی شود. شما تحمل کنید در آینده تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: در عفوهای معیاری پرونده‌ها با شرایط انطباق داده می شود. ما نه می گوییم خبرنگار یا سلبریتی و ...است. این بد است که می گویند اقای سخنگو گفت خبرنگار و فلانی در جایی گفته اصلا خبرنگاری را بازداشت نکردیم. هرکسی که مشمول باشد انجام می شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها