خبرهای داغ
کدخبر: ۶۵۷۹
تاریخ خبر:

سخنگوی قوه قضائیه: اتهام نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباط با دولت متخاصم آمریکا است

سخنگوی قوه قضائیه در نشست هفتگی خود با رسانه‌های توضیحاتی را درباره پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو خبرنگاری که چند ماه است در بازداشت به سر می‌برند ارائه داد.

سخنگوی قوه قضائیه: اتهام نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباط با دولت متخاصم آمریکا است

الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو خبرنگار روزنامه‌های شرق و هم‌میهن در روزهای ابتدایی پس از مرگ مهسا امینی بازداشت شدند و کماکان در بازداشت به سر می‌برند. سخنگوی قوه قضائیه در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها توضیحاتی را درباره پرونده این دو خبرنگار بازداشتی ارائه داد.

مسعود ستایشی گفت: اتهام این دو خبرنگار ارتکاب همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است که متضمن کیفرخواست قانونی به دادگاه ارسال شده است و در جلسه ۲۸ فروردین ماه که فرآیند ابلاغ کیفرخواست به متهمان و وکلا محقق شد پرونده مقدمتا مطالعه شد و هر دو متهم در روز ۲۸ فروردین با خانواده‌های خود در محل دادگاه ملاقات کردند.

وی افزود: پرونده در حال حاضر در اختیار وکلای متهمان قرار دارد و این بر اساس قاعده یا اصل حق دفاع است که در مسائل محاکماتی و فرایند دادرسی حق دفاع می‌درخشد، بنابراین پرونده برای تدارکات دفاع در اختیار وکلا قرار گرفته است تا مطالعه کنند و پس از مطالعه و مهیا شدن برای دفاع وقت رسیدگی مطابق مقررات تعیین می‌شود.

ستایشی عنوان کرد: از تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ فرآیند مطالعه برای تدارکات دفاع صورت گرفته است همچنین پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه وقت رسیدگی تعیین و جلسات دادگاه شروع شود تا وضعیت این دو نفر نیز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران تعیین تکلیف شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها