خبرهای داغ
کدخبر: ۱۹۷۰۴
تاریخ خبر:

خلاصه سریال پس از باران و ساعت پخش از شبکه آی‌فیلم

مجموعه پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی، به‌زودی از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از داستان و ساعت پخش سریال پس از باران با ما همراه شوید.

خلاصه سریال پس از باران و ساعت پخش از شبکه آی‌فیلم

سریال پس از باران به قلم سعید سلطانی به نگارش درآمده است. این مجموعه درام اولین بار در سال 1379 از شبکه سه پخش شد. سریال پس از باران در 37 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، توسط اسماعیل عفیفه ساخته شده است.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های قدیمی تلویزیون هستید، می‌توانید سریال پس از باران را از روز جمعه (29 دی ماه 1402) از شبکه آی فیلم تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال پس از باران ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال پس از باران از جمعه (29 دی ماه 1402) هر روز ساعت 22:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 6:00 صبح و  14:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال پس از باران از آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

مجموعه پس از باران در گیلان فیلمبرداری شده است و نگاهی به تاریخ ایران در دوران اوایل پهلوی دوم دارد. این سریال با به تصویر کشیدن زندگی خانواده یک ارباب و حضور دختری با عنوان همسر دوم ارباب، شرایط جدید و مخالفت‌های خانواده ارباب «همسر اول» و عواقب چنین حضوری را نمایش می‌داد.

مرجان محتشم

خلاصه داستان سریال پس از باران

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال پس از باران از شبکه آی فیلم سراغ قصه‌ی این مجموعه درام اجتماعی خانوادگی می‌رویم که روایتی انسانی از روابط ارباب و رعیتی بود.

در خلاصه داستان سریال پس از باران آمده است: «دکتر صادق مهرپرور و همسرش ستاره سالاری وقتی عازم شمال ایران می‌شوند در یک تصادف رانندگی کشته می‌شوند و فرزندانشان از آنجایی که به این مرگ مشکوک هستند جهت بررسی بیش‌تر به شمال سفر می‌کنند. هرچه از سفرشان در شمال می‌گذرد آن‌ها از راز خانوادگی‌شان اطلاعات بیش‌تری به‌دست می‌آورند.

در روایتی که خدمتکار مادربزرگ مرضیه و مسعود از رویدادهای قدیم بازگو می‌کند، به داستان زنی اشاره می‌شود که شوهرش ارباب است و به خاطر بچه‌دار نشدن زنش با اصرار مدام زن اولش تصمیم به ازدواج می‌گیرد و با یک دختر رعیت ازدواج می‌کند. در این میان مادرزن و برادرزن اول ارباب دردسرهای زیادی برای زن دوم ارباب ایجاد می‌کنند.

خانوم کوچیک با اینکه یک رعیت زاده بود، به اصرار خانواده‌اش زن دوم ارباب روستا شد تا برای او پسری به دنیا بیاورد. اما فرزندی که به دنیا آورد یک دختر بود. در آخر هم بعد از کشته شدن همسرش آواره شد و از خانه خان بیرونش کردند.»

پس از باران

بازیگران سریال پس از باران

محمود پاک نیت در نقش عزت سالاری (ارباب) / کتایون ریاحی در نقش خانم بس (خانوم بزرگ)

مرجان محتشم در نقش شهربانو (خانم کوچیک) / مهوش صبرکن در نقش طاهره

رحیم نوروزی در نقش فرخ / امیر آتشانی در نقش غلام

بهزاد فراهانی در نقش جلال / ثریا قاسمی در نقش لیلی

زنده‌یاد جمیله شیخی در نقش اقدس / زنده‌یاد نیکو خردمند در نقش خاله خانم

زنده‌یاد فتحعلی اویسی در نقش صادق / پوراندخت مهیمن در نقش ستاره

زنده‌یاد کیومرث ملک مطیعی در نقش نصرالله / حسین توشه در نقش شمس‌ الله

صبا کمالی در نقش مرضیه / حامد کلاهداری در نقش مسعود

علی طالب لو در نقش ابراهیم / محمد هادی قمیشی در نقش یونس

زنده یاد نادیا گلچین در نقش نرگس / پریسا شاهنده در نقش شهلا

رامین پرچمی در نقش فیروز / شهاب حسینی در نقش علی

انوش نصر در نقش عبداله / فاطمه حبیب زاده در نقش خورشید

ساقی زینتی در نقش توران / عسگر قدس در نقش غلام (پیری)

جهانگیر الماسی فرخ (پیری) / مهناز انصاریان در نقش شیرین (پیری)

کارگردان سریال پس از باران

سعید سلطانی، کارگردان سریال پس از باران، دانش‌آموخته‌ رشته‌ی سینما از دانشکده هنر است. نخستین ساخته‌ی سعید سلطانی فیلم داستانی «کوچه‌های محبت» نام داشت که از شبکه یک سیما پخش شده است.

سلطانی مدتی کارمند آموزش و پرورش بوده اما به دلیل فعالیت‌های تلویزیون و کارگردانی‌اش در سال ۱۳۷۰ از آن کار استعفا داد و به ساخت فیلم‌های کوتاه پرداخت. وی در مقام کارگردانی، نویسندگی و تدوین، آثاری را برای تلویزیون و شبکه های یک، دو و سه تولید کرده است.

از سریال‌های تلویزیونی سلطانی می‌توان خانه‌ای در تاریکی، رسم عاشقی، لبه تاریکی، سال‌های برف و بنفشه، شکرانه و مأمور بدرقه را نام برد. اما می‌توان گفت، بیشتر شهرت سعید سلطانی برای ساخت سریال پس از باران و ستایش است.

سوالات متداول

مرجان محتشم

کدام بازیگرها در سریال پس از باران نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال پس از باران محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم، مهوش صبرکن، رحیم نوروزی، امیر آتشانی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، زنده‌یاد جمیله شیخی، زنده‌یاد نیکو خردمند، فتحعلی اویسی، پوراندخت مهیمن، زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی، حسین توشه، صبا کمالی، حامد کلاهداری، علی طالب‌لو، محمدهادی قمیشی، زند‌یاد نادیا گلچین، پریسا شاهنده، رامین پرچمی، شهاب حسینی، انوش نصر، فاطمه حبیب‌زاده، ساقی زینتی، عسگر قدس، جهانگیر الماسی، مهناز انصاریان، علی‌اصغر کهن‌قنبریان، رضا میرمعنوی، ناصر فخری، هایده حسین زاده، محمود مقامی، حسین کسری، محمدرضا حسینی، فاطمه طاهری، داود زهیری، اسماعیل مرسلی و کاوه آهنگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال پس از باران چند قسمت است؟

رحیم نوروزی

این مجموعه در 37 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها