خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۴۶۶
تاریخ خبر:

واقعیت باورنکردنی از مالک واقعی خانه ارباب در پس از باران

واقعیت بسیار جالب از انتخاب خانه ارباب عزت سالاری و مالک اصلی این خانه را در این متن می خوانید.

واقعیت باورنکردنی از مالک واقعی خانه ارباب در پس از باران

کارگردان و تهیه کننده پس از باران به مکان‌های شناخته شده و معروف رضایت نداند و منطقه‌ای بکر و دست نخورده می‌خواستند.

هنوز هم پس از سالها از پخش اولیه آن، مناطق زیبایی که این سریال نشان مخاطب داد، از یاد‌ها نرفته. مناطق بکری که مخاطبان سریال را به دل منطقه‌ای کمتر شناخته شده در دل استان گیلان برد؛ «جوکندانِ» تالش.

خانه ارباب متعلق به چه کسی است؟

مکان‌های فیلم برداری پس از باران درجوکندان، عمدتاً درخانه‌ای متعلق به یکی از خان‌های سابق این منطقه در «ترک محله» جوکندان بود.

این عمارت با قدمت بیش از 70 سال توسط «خان جان بیگ میر مسعودی» از اعقاب «شیخ صفی الدین اردبیلی» ساخته شده است و طی سالیان گذشته و با هزینه شخصی مالک با همان شکل سنتی مرمت و بهسازی شده است.

نحوه پیدا کردن خانه ارباب در پس از باران

اسماعیل عفیفه ــ تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی که خود زاده رشت است ــ می‌گوید زمان دانشجویی اش در این شهر ــ یعنی از سال‌های 64 تا 69 ــ چندتایی خانه اربابی در اطراف رشت می‌شناخته و برای همین فکر می‌کرده به راحتی می‌تواند خانه اربابی سریال را که مکان اصلی فیلم برداری سریال هم بوده پیدا کند؛ «اما پیش تولید کار را که شروع کردیم، دیدم همه آن خانه‌ها یا تخریب شده اند یا خرابه اند. از پیدا کردن خانه‌های اربابی قدیمی نا امید شدیم و جست و جو را شروع کردیم.»

عفیفه سختی‌های پیدا کردن جوکندان را خوب به یاد دارد؛ «یک روز صبح همراه مدیر تدارکات کار، از رامسر و چالوس شروع کردیم به جست و جو تا سرانجام اوایل شب به تالش رسیدیم. یکی از اهالی آنجا این خانه را در جوکندان تالش به ما معرفی کرد. خود خانه دقیقاً آن چیزی نبود که دنبالش بودیم، اما در مجموع به خاطر واقع شدنش در آن منطقه و طبیعت بسیار زیبایش، تصمیم گرفتیم همان جا کار کنیم.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها