خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۶۷۵
تاریخ خبر:

تولد ۶۶ سالگی خواننده آن‌ور آبی که سال‌ها تولدها و عروسی‌هایمان را گرم کرده است

احتمالا دیشب که همه ما خواب بودیم در آنسوی دنیا، آندرانیک مددیان (اندی) شمع ۶۶ را فوت کرده و زادروزش را جشن گرفته است.

تولد ۶۶ سالگی خواننده آن‌ور آبی که سال‌ها تولدها و عروسی‌هایمان را گرم کرده است

برترین‌ها: احتمالا دیشب که همه ما خواب بودیم در آن سوی دنیا، آندرانیک مددیان (اندی) شمع ۶۶ را فوت کرده و زادروزش را جشن گرفته. صدای او حالا وارد چهارمین دهه خاطره‌سازی شده. در تولدها، عروسی‌ها و هر جشنی به احتمال ۹۹ درصد یک ترانه از او پخش شده و خلاصه که صدایش یادآور لحظات خوب است.

اندی

اندی از آغاز

اندی در سال ۱۳۳۷ در خرمدره استان زنجان متولد شد و هفت ساله که بود به همراه خانواده راهی تهران شد. مجیدیه، محله‌ای که میزبان ارامنه تهران است این بار از اندی استقبال می‌کند. پدر اندی در راهسازی کار می‌کرد و مادرش علیرغم درآمد کم خانواده با برنامه‌ریزی و فداکاری، شش فرزند خود را با تحصیلات و در محیطی شاد بزرگ کرد. اندی در دوران نوجوانی به استعداد خود در خواندن پی برد. پس در کنار تحصیل شروع به یادگیری موسیقی کرد و آنقدر عاشق گیتار بود که در ۱۴سالگی با چوب و سیم، گیتار ساخت و بعدا توانست به کلاس‌های گیتار «آرمیک» استاد معروف این ساز برود.

اندی

پس از آشنایی با گیتار در گروه موسیقی پسرخاله‌هایش به نام «سورن»، «گارنی» و «روبن» نوازندئگی گیتار را برعهده گرفت و چند قطعه به زبان انگلیسی اجرا کرد.اندیپس از دبیرستان راهی بریتانیا شد و سپس به آمریکا کوچ کرد و در رشته تنظیم‌کنندگی موسیقی فارغ‌التحصیل شد.

اوج‌گیری در مارکت لس‌آنجلس

اندی از شهرام شب‌پره به عنوان کسی که دستش را در آمریکا گرفت و تاثیر زیادی در زندگی هنری‌اش داشت یاد می‌کند. شب‌پره او را به عنوان گیتاریست و صدای دوم وارد گروهش کرد. اما اندی کار حرفه‌ای خود را با کوروس شاهمیری آغاز کرد. اندی و کوروس هر دو از نوازندگان گیتار برای شهرام شب‌پره بودند که از آن گروه به تدریج خارج شدند. آن‌‍‌ها 4 آلبوم با هم ضبط کردند اما برای پیشرفت بیشتر از هم جدا شده و به تنهایی ترانه خواندند. با این حال، دوستی‌شان تا امروز ادامه دارد.

اندی

اندی پس از جدایی از کورورس در سال ۷۱ و در ۳۴سالگی نخستین آلبوم مستقل خود به نام «بی‌قرار» را منتشر کرد. این آلبوم به شدت اندی را مشهور کرد. او دراین آلبوم با شاینی ریگزبی، هنرمند آمریکایی همکاری کرد. همچنین اندی در ۵ فیلم آمریکایی و ایرانی نیز حضور داشته است.

اندی

ازدواج در ۵۳سالگی

اندی و شاینی در سال ۲۰۱۲ ازدواج کردند. از این زوج تا به حال فرزندی متولد نشده است. درباره خود اندی باید گفت به جرات یکی از بی‌حاشیه‌ترین هنرمندانی‌ست که تاکنون در موسیقی ایرانی ظهور کرده. او حالا بیش از ۲۰ سال است که گیاهخوار شده و جالب‌تر این که حتی از لباس‌هایی که از چرم حیوانات باشد هم استفاده نمی‌کند.

اندی

اندی با موسسه‌های امور خیریه و سازمان‌های حامی صلح جهانی همکاری داشته و همچنین با خواننده‌های سرشناس جهان، ترانه‌هایی را ضبط و منتشر کرده. او می‌گوید: پدر و مادرم در قید حیات نیستند ولی با خانواده هفته‌ای یکبار دور هم جمع می‌شویم. الآن می‌توانم بگویم با نوه‌ها، عروس‌ها و داماد‌ها جمعا ۳۰ نفر هستیم و وقتی جمع می‌شویم شبیه یک کنسرت می‌شود.

زمستان 98 بود که از نشان ستاره موسیقی برای اندی در پیاده‌روی مشهور هالیوود واقع در لس‌آنجلس رونمایی شد. اندی نخستین فرد ایرانی‌ست که نامش بین ستارگان دیگر ستاره‌ای طلایی با علامت گرامافون که مخصوص فعالان موسیقی است دریافت کرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها