خبرهای داغ
کدخبر: ۵۱۱۲
تاریخ خبر:

روی دیگر احسان کرمی و سحر قریشی را این‌گونه بشناسید!

علی بحرینی (روزنامه‌نگار) در صفحه اینستاگرام خود متنی را درباره سحر قریشی و احسان کرمی منتشر کرد.

روی دیگر احسان کرمی و سحر قریشی را این‌گونه بشناسید!

بحرینی در این مطلب نوشت: 

بهمن سال نود و پنج، تعدادی از مدیران وزارت ارشاد تصمیم گرفتند اجرای مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را به فرزاد حسنی بسپارند. اما ناگهان ورق برگشت. یکی از مسئولان، همکارانش را قانع کرد که فرزاد، آدم مورد اعتمادی نیست و پیشنهاد داد احسان کرمی مجری آن مراسم باشد تا بعداً به اعتبار جشنواره‌ای که زیر چتر انقلاب اسلامی برگزار شده، آسیبی نرسد!

نهایتاً کرمی، مجری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر شد. از سرنوشت مجری معتمد دولتی‌ها (احسان کرمی) که خبر دارید؟ لابد این را هم می‌دانید که فرزاد حسنی با وجود تمام محدودیت‌های تحمیل‌شده به خودش همچنان در داخل کشور، زندگی می‌کند!اوایل سال نود و نه، سحر قریشی در صدا و سیما ممنوع‌الفعالیت بود. مسعود ده‌نمکی تاکید داشت که او یکی از بازیگران سریالش (دادستان) باشد. به همین دلیل، تهیه‌کننده این سریال (محمد خزاعی که حالا مهم‌ترین مدیر سینمایی وزارت ارشاد است) وارد عمل شد و توانست برای حضور قریشی در دادستان مجوز بگیرد.

نام سحر قریشی با وساطت خزاعی از لیست ممنوع‌الفعالیت‌های صدا و سیما خط خورد. اما این بازیگر، مدتی بعد..!از این دو اتفاق ننوشتم که احسان کرمی و سحر قریشی را زیر سوال ببرم! حتی نمی‌خواهم کسانی که به این دو نفر، اعتماد کردند را نکوهش کنم!

حرفم این است: نمونه‌های متعددی را سراغ داریم که هرکدام ثابت می‌کنند مدیران فرهنگ و هنر ما، قادر به شناخت دقیق آدم‌ها، نیستند و نباید هم باشند! آنها نه از شرایط موجود، درک درستی دارند و نه پیشگوهای خوبی هستند! اما عاشق فتوادادن و مداخله‌اند! بارها ثابت شده بسیاری از تشخیص‌ها، تحلیل‌ها و تخمین‌هایشان غلط بوده، اما وِل‌کُن نیستند و همچنان با راه‌انداختن بازی‌های بی‌فایده و گرفتن تصمیم‌های بی‌قاعده، برای خودشان دردسر می‌سازند!

دقیقاً به خاطر همین ضعف شناختی، بسیاری از فیلمنامه‌ها به فیلم تبدیل نشده‌اند و ده‌ها کارگردان نتوانسته‌اند آثاری که دوستشان دارند را بسازند.راه حل، سخت نیست: مدیران باید خودشان را قاضی‌القضات یا علامه دهر ندانند! باید نه برای میدان‌دادن به یک فرد، ریش گرو بگذارند و نه برای سوزاندن ریشه فردی دیگر، خودشان را مسخره کنند و به جمع شرمندگان تاریخ بپیوندند!... و یادی کنیم از محسن مخملباف!کارگردانی که محمد خزاعی‌ها و بهمن حبشی‌های  دیروز سینما، سال‌ها برای گُنده‌کردن او زحمت کشیدند و حالا حدود دو دهه است برای تحقیرش، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند!شنبه، بیستم اسفند سال هزار و چهارصد و یک.  

copied
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    ازاین کثافتا هیچی نزارین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها