خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۰۲۳
تاریخ خبر:

جزئیات تازه از دیدار شش تایی استقلال و پرسپولیس و حواشی پس از آن

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره دیداری که استقلال در آن شش گل از پرسپولیس خورد و حواشی پس از آن جزئیات تازه‌ای را بیان کرد.

جزئیات تازه از دیدار شش تایی استقلال و پرسپولیس و حواشی پس از آن

حسن روشن، بازیکن و کاپیتان سابق باشگاه تاج در مصاحبه‌ای مفصل با ایسنا درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. در بخشی از این مصاحبه، حسن روشن خاطراتی را از دیدار شش تایی استقلال و پرسپولیس، شایعات پیرامون آن بازی و حواشی حین و بعد از بازی را بیان کرد. روشن در این گفتگو با تکذیب کم کاری برخی بازیکن نظیر الله‌وردی و شایعاتی که پیرامون کم خوابی یا حال غیرطبیعی برخی از بازیکن‌ها در روز عنوان شده بود، این نتیجه را یک اتفاق در فوتبال دانست.

بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌توانید بخوانید:

داربی شش تایی جز خاطراتم است

داربی شش تایی‌ها هم جزو خاطراتم بود. اصلا بحث ندارد. خیلی‌ها در این تیم بودند که خجالت می‌کشند. البته من جوان‌ترین بازیکن آن سال استقلال بودم. رکورد و این مسائل را نمی‌دانم. من ۶۰ دقیقه بازی کردم، زخمی شدم و بیرون آمدم. برد و باخت یک سوی قضیه است. برزیل در کشور خودش ۷ گل از آلمان خورد. توتی با رم از منچستر ۷ گل خورد. کاری که خسروانی بعد این موضوع کرد جالب بود. فردای داربی که با ۶ گل باختیم، خسروانی یک دسته گل برای علی عبده فرستاد. خسروانی مثل حالا که یک گل می‌خورند و فرار می‌کنند، نبود. می‌خواهم بگویم روح ورزش این کاری است که خسروانی کرد. یک روز به آقای فتح‌الله‌زاده گفتم نام فره‍نگی روی استقلال است، شما چه کار کردید؟ خاطره من از داربی ۶-۰، دسته گلی بود که خسروانی برای عبده فرستاد یا او را به باشگاه تاج دعوت کرد. بازیکنان رقیب را که ۶ گل زدند برای صرف شام دعوت کرد و برای آن‌ها جشن گرفت. کار قشنگ‌تر را پرسپولیسی‌ها کردند. پرسپولیسی‌ها آن موقع مثل حالا به رختکن نرفتند تا شکلک درآورند. هر کس پیش هم دوره و دوستش در استقلال رفت. مثلا همایون بهزادی پیش علی جباری آمد و دیگران همین طور. آن هم اتفاق جالبی بود.

شکست شش تایی‌ها مشکوک بود؟

هیچ کم کاری از سوی استقلال در آن بازی نبود. گفتند جواد الله‌وردی کم کاری کرده. چرا؟ چون او بعد از این بازی به پرسپولیس رفت. اگر او به پرسپولیس نمی‌رفت این حرف‌ها هم مطرح نمی‌شد. برای همه و حتی من شک داشت اما برای تماشاچی بهانه شد! وقتی کسی بخواهد کاری کند روی یکی، دو گل اثر می‌گذارد. نمی‌توانیم روی هر شش گل الله‌وردی را مقصر بدانیم، درست نیست. ما هشت بازیکن در تیم ملی بزرگسالان و چهار بازیکن در تیم جوانانقطعا هر کسی مقابل تیم ما بود باید له می شد. اتوبوس تیم پر از همهمه و مثل حمام زنانه بود رایکوف فکر می کرد برنده می‌شویم اما اینطور نبود.

دلیل نیمکت‌نشینی حجازی در داربی شش‌تایی‌ها

همیشه روند این‌طور بود که ‌رایکوف روز قبل از بازی دروازه‌بان را تعیین می‌کرد. اینطور نبود که می‌گویند ناصر حجازی شب قبلش کم‌خوابی داشت. منصور رشیدی یک شگردی داشت و روی ارسال‌ها توپ جمع می‌کرد. روی گل اول داربی توپ نزدیک بود به اوت برود. اما روی واکنش رشیدی توپ برگشت خورد به وسط محوطه جریمه و حسین کلانی هم که قبل از آن در محوطه جریمه روی زمین افتاده بود، این توپ را تبدیل به گل کرد. آن بازی در آزادی بود. همیشه گل اول تیم را بهم می‌ریزد. بد موقع و بدطوری گل خوردیم تا روحیه تیم به‌هم بریزد. از گل پنجم ناصر حجازی داخل دروازه بود. توپ از غرب به شرق می‌رفت. بهزادی زد توپ به گل رفت. حجازی در آن مسابقه دو گل خورد. بازی برگشت یک بر یک شدیم. اگر توپ‌ها گل می‌شد پانزده تا گل‌می‌زدیم. یک روز توپ گل می‌شود یک روز نمی‌شود. دربی شش‌تایی‌ها  را گذاشتم جز چیزهایی که از آن درس گرفتم.

شایعه بازداشت منصور رشیدی شب پیش از دربی

به روح پدر و مادرم قسم پاک‌ترین و فرهنگی‌ترین تیم قبل از انقلاب تیم تاج بود. حالا می‌گویند این تیم برای دربار است. من با این‌ها کاری ندارم. اما آن موقع تنها دو نفر در تیم ما سیگار می‌کشیدند. یکی ناصر حجازی و دیگری پورحیدری بود. بقیه سالم بودند. بعدا حرف‌هایی درآمد که چیزی خوردند و به زمین رفتند یا اینکه شش نفرشان تریاکی بودند. اصلا قیافه بازیکنان ما به این حرف‌ها نمی‌خورد. من از آن‌ها دفاع می‌کنم.

آیا الله‌وردی به خسروانی گفت شما رییس ننگ‌ها هستید؟

اصلا جلسه‌ای بعد از داربی شش‌تایی‌ها نبود. تیم تاج خودش کارها را انجام می‌داد. سرپرست داشتیم و اگر موردی بود که باید انجام می‌دادیم، کوزه‌کنانی همه‌کاره بود. خسروانی را دوست داشتیم ببینیم اما اصلا نمی‌شد او را ببینیم. در پارکینگ منتظر می‌ماندیم تا او بیاید و به او سلام کنیم. سالی یک ناهار با او می‌خوردیم. اصلا دخالت نمی کرد. در نتیجه شش تایی هم تاثیر نداشت.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها