خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۶۲۷
تاریخ خبر:

داغ مردم با دیدن این برنامه صدا و سیما تازه شد

روزگاری از سفارت عربستان بالا می‌رفتند و حالا لیگ آن‌ها را پخش زنده می‌کنند، زمینِ واقعیت خیلی سفت است ظاهرا

داغ مردم با دیدن این برنامه صدا و سیما تازه شد

چند شب پیش که بازی فولاد و پرسپولیس در اهواز در جریان بود و طبیعتا پخش زنده هم میشد یک اتفاق جالب افتاد، کاربری که با گوشی لحظه‌ای از بازی را ثبت کرده بود، تصویر ثبت شده‌اش را کنار تصاویر پخش شده از صداوسیما گذاشت و نشان داد که چقدر کیفیت پخش بازی‌ها از صداوسیما نازل است. این را بگذارید در کنار ممنوعیت باورنکردنی ورود زنان به خیلی از استادیوم‌ها و یا سخت اقزار تاسف‌آوری که هنوز گل سر سبدش ورزشگاه آزادیِ قبل انقلاب است. این واقعیت فوتبال ایران است که برای میزبانی از تیم‌های عربستانی هم باید کلی لابی کند. از آن طرف عربستان در اوج است، ستاره‌های فوتبال جهان ساکن عربستان شده‌اند، سطح پخش بازی‌ها رویایی‌ست، دیشب اما اتفاق تازه‌ای افتاده و برای اولین بار یک بازی از لیگ عربستان از صداوسیما پخش زنده شد موج واکنش‌ها انقدر زیاد بود که نمی‌شد به آن نپرداخت. روزگاری از سفارت عربستان بالا می‌رفتند و حالا لیگ آن‌ها را پخش زنده می‌کنند، زمینِ واقعیت خیلی سفت است ظاهرا. در ادامه برخی واکنش‌ها را آوردیم که خواندنش شاید خالی از لطف نیست

این توئیت کنایه‌آمیز و چند لایه محمد کشوری خیلی دیده شده: والا به نظرم پخش مسابقات لیگ سعودی با این کیفیت فیلمبرداری، زمین، سطح بازی و کیفیت بازیکنان آنهم از صدا و سیما، تشویش اذهان عمومیه، حالا بازم هر طور صلاحه.

مصطفی قاسمیان(فعال رسانه) به اصلِ ماجرا پرداخته، واقعا چه کسی فکر می‌کرد روزی مسابقات لیگ عربستان از تلویزیون ایران پخش شود؟ «در حال تماشای این رویداد تاریخی‌ام؛ اولین مسابقه تاریخ لیگ عربستان سعودی که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.»

لیگ ملت های آسیا

کاربری به نام دال‌سین به ابعاد سیاسی ماجرا اشاره کرده و به قیاس موقعیت ایران و عربستان در منطقه پرداخته: «همین پخش زنده لیگ عربستان تو تلویزیون ایران نشون میده کُت تن کیه .حالا هی بشین حرف بزنید و ادعا کنید و یه عده براتون دست و هورا بزنن و ارضا بشین گرچه که تو این رفتارها براتون منفعت‌ها و رانت‌ها نهفته‌ست.»

کاربری به نام آدم حرفی نوشت: «آل سعود بود که از دیوار سفارتش بالا رفتن و خط و نشون کشیدن، اما نتیجه چی شد؟ از همون روز ایران منزوی‌تر شد، حتی تیم فوتبال‌شون نیومد ایران بازی کنه و بقیه ماجرا که بهتر از من می‌دونید؛ خواستم بگم حالا ایران،پخش زنده بازی الاتحاد و الهلال از لیگ عربستان رو از صدا سیمای میلی داره پخش می‌کنه.»

آلفردو ریواردو کارامازیانتو نوشت: «به این فک میکنم که حشمت مهاجرانی اون موقع که ایران رو برای سومین بار متوالی قهرمان آسیا می‌کرد، به ذهنش می‌رسید یه زمانی برسه که صدا و سیمای ایران بازی هفته پنجم لیگ عربستان رو زنده پخش کنه.»

کاربر نیما نوشت: «می‌خواید فرق جامعه ما و یک کشور نرمال متوجه بشید، همین الان شبکه ورزش داره پخش زنده فوتبال عربستان میده! کیفیت تصویر، زمین چمن، ورزشگاه، تماشاگرا و نصف بازیکن های لیگ های اروپایی که الان اونجان!»

آرمان هم در این خصوص نوشت: «شکست واقعی رو امشب از فوتبال عربستان خوردیم که فوتبال لیگشون و زنده پخش کنیم، سطحشون چقد بالاس که کسی بازی میلان و رم و نگاه نکرد؛ اینجا هم آتش نشانی قراره بره چمن آزادی رو آب بده»

کاربر ام.عباسی نوشت: «تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بازیهای فوتبال لیگ ‎عربستان سعودی را به صورت زنده با بازی ‎الهلال- الاتحاد را پخش کرد، پس از موافقت پادشاهی ‎سعودی بر رایگان بودن پخش مسابقات فوتبال لیگ ‎عربستان تلویزون دولتی از آغاز پخش این رقابتها خبر داد»

فرهادستان هم در این خصوص نوشت: «هیچوقت فکر نمیکردم یه روزی لیگ عربستان رو نگاه کنم. از کجاش بگم؟کیفیت استادیوم؟ (نور و...)کیفیت چمن مخملی الاتحاد؟ کیفیت دوربین فیلمبرداری۴K؟ کیفیت بازی منتخب جهان؟ اگه می‌خواین بدونید چقدر از دنیا عقب هستیم، فقط فوتبال ایران رو با عربستان قیاس کنید.»

لیگ ملت های آسیا

فرشاد محمدپور نوشت: «کی فکرش رو میکرد یه روز لیگ عربستان رو زنده از تلویزیون ایران ببینیم و اندازه یه فینال چمپیونز لیگ لذت ببریم؟ تو ایران یه استادیوم چمن خوب نداره، کیفیت دوربین 3gp شده و تماشاگران با فرهنگ و متمدن هم ۹۰ دقیقه بطری و سنگ پرتاب میکنن توی زمین.»

لیگ ملت های آسیا

کاربر ماشال هم نوشت: ‌«جمعه شب پای تلویزیون نشستم و یک بازی از لیگ عربستان رو تماشا می‌کنم. بمب‌های دودزا، رنگ‌های چشم‌نواز، چمن بدون نقص و بازیکنان بزرگ و فوتبالی با کیفیت قابل قبول. دو سال پیش چقدر به این توییت مسخره می‌خندیدیم»

کاربری به نام یغما نوشت: ‌«هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یکروزی بشینم لیگ عربستان رو تماشا کنم و لذت ببرم. زمین عالی، فوتبال زیبا، فیلمبرداری فوق‌العاده، کارگردانی حرفه‌ای، تماشاگران پرشور و یک سوپرلیگ در سطح اول فوتبال دنیا»

فریور خراباتی واکنش جالبی به پخش این دیدار از صداوسیما داشت: دیدین مجبور شدین لیگ فوتبال عربستان رو به صورت زنده پخش کنید؟ «مجبور کردن» این شکلیه نه از پشت بلندگو و با حرف بی‌سر و ته زدن!

این نگاه مسعود بزم‌آرا اما عجیب و غریب است: پخش بازی‌های لیگ عربستان از تلویزیون هم کار همون شبکه نفوذ منتسب به وهابی‌هاست که سال‌هاست در این نهاد رخنه کرده و مانع از فعالیت نیروهای اصیل انقلابی شده‌اند.

امیر میر نوشت: اینکه بزنی شبکه ورزش و بازی لیگ عربستان رو ببینی میگیم اوکیه اصلا! ولی اینکه بازی رو ندیدی اما بری خلاصه بازی رو با هیجان بشینی ببینی یعنی عربستان کاری که باید رو انجام داده؛ تمام و صدافسوس

این هم به هر حال نگاه علیرضا زادبر است،؛ برخی ظاهرا جور دیگری فکر می‌کنند: «ذهنِ استعمارزده و نفتی جهان سومی‌ها اینگونه است که از آمدن نیمار، بنزما، رونالدو سی و هشت ساله به لیگ عربستان خوشحال و یا متحیر میشود. اما از اینکه هموطن خودش با رُم ایتالیا قرارداد می بندد حسی ندارد. اولی را پیشرفت می‌داند و نسبت به دومی ساکت است! جامعه نفتی مصرف‌گرا!»

لیگ ملت های آسیا

 و این توئیت حسرت‌برانگیزِ کاربری به نام گارسون: «کل هزینه امسال لیگ عربستان : ۶۰ هزار میلیارد تومن، اختلاس "۲ سال پیش" فولاد مبارکه سپاهان : ۹۰ هزار میلیارد تومن، دوربین بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان دو روز پیش رو مشاهده میکنید. تازه ورزشگاه فولاد یکی از بهترین و با امکانات ترین استادیوم های ایران هست.»

لیگ ملت های آسیا

کاربر فرزین نوشت: «دهن عربستان رو سرویس! بعد دیدن بازی الهلال -الاتحاد دیگه میل ندارم فردا بشینم لیگ برتر انگلیس و لالیگا رو نگاه کنم احساس میکنم حال نمیده اون بازیها؛ شما هم همچین حسی دارید یا نه؟

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها