خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۸۵۴
تاریخ خبر:

بازی‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال در لیگ لغو می‌شود؟!

مسئولان سازمان لیگ باتوجه به حضور ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، عملاً شانسی برگزاری کامل مسابقات هفته پنجم بعد از اتمام فیفادی ماه سپتامبر ندارند.

بازی‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال در لیگ لغو می‌شود؟!

لیگ بیست‌وسوم در حالی به پایان کار خود در هفته چهارم رسیده و تیم‌ها به استقبال تعطیلات فیفادی رفته‌اند که فشردگی تقویم مسابقات باشگاهی باعث شده تا مسئولان سازمان لیگ کار بسیار سختی برای برنامه‌ریزی ادامه مسابقات داشته باشند. در حال حاضر تمامی تیم‌های لیگ برتری در بلاتکلیفی به سر می‌برند و همچنان خبری از اعلام برنامه هفته پنجم و ادامه هفته‌های باقی‌مانده از بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نیست و بررسی‌ها در این‌باره ادامه دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی پیش‌رو باید به مصاف تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا برود و تیم امید ایران هم در تقویمی فشرده، ۲ مسابقات مهم انتخابی جام ملت‎‌های آسیا ۲۰۲۳ و المپیک پاریس ۲۰۲۴ را در کنار بازی‌های آسیایی هانگژو در مقابل خود می‌بیند و تمامی این رقابت‌ها در کمتر از یک ماه آینده برگزار خواهد شد. همچنین ۳ تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی باید به عنوان نمایندگان ایران کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کنند که در روز‌های پایانی شهریور قرار است مسابقات مرحله گروهی آغاز شود.

مسئولان سازمان لیگ باتوجه به حضور ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، عملاً شانسی برگزاری کامل مسابقات هفته پنجم بعد از اتمام فیفادی ماه سپتامبر ندارند. باتوجه به اینکه فیفادی‌های بعدی هم در پیش بوده و مسابقات جام ملت‌های آسیا هم در انتظار فوتبال ملی ایران است، برنامه‌ریزان رقابت‌های باشگاهی در تلاش هستند تا بتوانند با تنظیم تقویمی با انعطاف حداکثری، برنامه ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم را اعلام کنند؛ به‌طوری‌که به نظر می‌رسد در روز‌های پیش‌رو، دیدار‌های معوقه پرشماری چشم به راه فوتبال باشگاهی ایران است!

استراحت برای (۳+۳) تیم در لیگ برتر

پرسپولیس، سپاهان و نساجی در هفته پایانی شهریورماه درگیر مسابقات آسیایی هستند؛ همین مسئله باعث شده تا ۳ مسابقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران عملاً امکان برگزاری بعد از پایان تعطیلات فیفادی را نداشته باشد. سرخ‌پوشان پایتخت در هفته پنجم باید در مسابقه دربی به مصاف استقلال بروند، سپاهان میزبان فولاد خوزستان است و نساجی هم باید در قزوین به مصاف شمس‌آذر برود. مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا برنامه هفته پنجم لیگ برتر را بدون توجه به این ۳ مسابقه تنظیم کنند.

آماده‌باش به ۱۰ تیم برای شروع سریع‌السیر لیگ

پرسپولیس، سپاهان و استقلال بیشترین بازیکن را در تیم ملی دارند و اکثریت فهرست تیم ملی با حضور بازیکنان این ۳ تیم در کنار لژیونر‌ها تنظیم شده است. از این حیث مسئولان سازمان لیگ دغدغه اعتراض سایر باشگاه‌ها را ندارند و همین مسئله باعث شده تا ایده برگزاری ۵ مسابقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در هفته پایانی شهریورماه مورد بررسی قرار گیرد. گفته می‌شود که در صورت تایید نهایی تیم مدیریتی سازمان لیگ و چراغ سبز مسئولان فدراسیون فوتبال، احتمالاً در بازه ۲۹ تا ۳۱ شهریورماه، مسابقات هفته پنجم لیگ برتر با انجام ۵ مسابقه برگزار خواهد شد و ۳ دیدار نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق خواهد افتاد. البته که هنوز این طرح نهایی نشده، اما باتوجه به فشردگی مسابقات لیگ بیست‌وسوم، احتمال اجرایی‌شدن آن محتمل است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها