خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۹۵۵
تاریخ خبر:

اتفاق بزرگ؛ استقلال - پرسپولیس با تماشاگر و VAR، جایی جز آزادی

یک اتفاق ویژه در لیگ برتر خواهد افتاد. دیدار استقلال و پرسپولیس با VAR و تماشاگر برگزار خواهد شد.

اتفاق بزرگ؛ استقلال - پرسپولیس با تماشاگر و VAR، جایی جز آزادی

برگزاری چند بار تلاش‌هایی برای برگزاری دیدار استقلال - پرسپولیس در جایی غیر از ایران شده بود. آمریکا و آلمان مکان‌‌هایی بودند که زمزمه برگزاری این دیدار در آن‌ها وجود داشت. اما در هیج کدام از این دفعات این موضوع جدی نشد.

اما این بار یک خبر جدی مطرح شده است. برگزاری دربی استقلال و پرسپولیس در قطر، با حضور تماشاگران، VAR و البته درآمد دلاری.

حافظ کاظم‌زاده، مجری برنامه ورزشگاه شبکه پنجم سیم با اعلام این خبر گفت: «اگر بهتان بگویم شهرآورد ممکن است در قطر برگزار شود، چه واکنشی خواهید داشت؟ مذاکراتی صورت گرفته، طبق شنیده‌های ما، شهرآورد صد و دوم در قطر برگزار خواهد شد. با حضور تماشاگران، بلیت‌فروشی، درآمد دلاری که نکات مثبت و منفی خواهد داشت.»

مجری سپس شنیده‌های خود را به این شکل توضیح داد که بازی در حضور وی ای آر برگزار می‌شود، اما داور ایرانی این بازی را قضاوت می‌کند. او از مهدی تاج و منصور قنبرزاده خواست تا در این باره روشنگری کنند و توضیحات کامل‌تری بدهند.

مهدی تاج دو روز پیش با رئیس فدراسیون فوتبال قطر نشستی را برگزار کرد که در آن صحبتهایی جدی درباره همکاری دو جانبه بیشتر مطرح شد و بنا بر اخبار، فدراسیون فوتبال قطر قرار است تاریخ موردنظر برای برگزاری و سازماندهی دربی پایتخت اعلام کرد. مسابقه‌ای که برگزاری آن نیازمند مجوزهای خاص از وزارت ورزش و نهادهای بالاتر خواهد داشت. در هر حال قطر از متحدان منطقه‌ای ما محسوب می‌شود و انجام مسابقات بزرگ در این کشور باتوجه به میزبانی جام جهانی، به یک سنت در این کشور بدل شده و آنها می‌توانند میزبان خوب و متفاوتی برای دربی باشند. مسابقه‌ای که برای اولین بار درآمد دلاری و برگزاری در یک فضای متفاوت را تجربه خواهد کرد.

 آنچه مدیران پرسپولیس و استقلال و فدراسیون را مجاب به چنین کاری کرده، مسائلی مانند عدم تخصیص حق پخش تلویزیونی و احتمال برگزاری بازی بدون تماشاگر به واسطه تعمیراتی است که در ورزشگاه آزادی در حال انجام گرفتن است.

با برگزاری دربی در قطر باشگاه‌ها با بلیت فروشی، درآمدی دلاری کسب خواهند کرد. گفته شده قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت این مسابقه ۱۰۰ دلار است هر چند ممکن این رقم تغییر کند. با توجه به حضور پرشمار ایرانی‌ها در قطر پیش بینی می‌شود ورزشگاه پُر شود. علاوه بر این همواره در دربی حرف و حدیث داوری وجود دارد و بناست دربی در قطر با (VAR) و البته قضاوت داوران ایرانی برگزار شود.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره شایعه برگزاری دربی پایتخت در قطر پاسخ داد: «اطلاعی از این موضوع ندارم و چیزی در این خصوص به من ابلاغ  نشده است. مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع سازمان لیگ هم است و در واقع فدراسیون و سازمان لیگ به هم مرتبط هستند. قطعاً اگر تصمیمی گرفته شود به ما هم ابلاغ خواهد شد و سپس ما می‌توانیم اظهار نظر کنیم. هنوز تاریخی مشخص نشده است. به خاطر حضور سه نماینده کشورمان در آسیا، سه بازی معوقه خواهیم داشت که همه آن‌ها برای ما مهم است. طبیعتاً رسانه‌ها روی تاریخ دربی حساس‌تر هستند ولی برای ما فرقی ندارد. فعلاً تاریخی مشخص نشده است».

مهدی در ادامه صحبت‌هایش در واکنش به احتمال برگزاری مسابقات لیگ برتر در خارج از ایران گفت: «شاید من هم دوست داشته باشم نه تنها دربی بلکه همه بازی‌ها در قطر که امکانات مناسبی دارد برگزار شود اما تا وقتی تصمیم قطعی اتخاذ نشده نمی‌توانم درموردش صحبت کنم. مدتی قبل هم این بحث مطرح شد که شاید دربی در استانبول برگزار شود که اتفاقی نیفتاد. اکنون نیز موردی به ما گزارش نشده است».

خبرگزاری فارس در ادعایی جالب‌توجه عنوان کرده که قرار است دربی پایتخت به میزبانی ورزشگاه لوسیل قطر برگزار شود؛ ورزشگاهی که میزبان فینال جام جهانی بود و حالا مطمئنا برگزاری دربی پایتخت می‌تواند در آن اتفاق جالب‌توجهی باشد. گفته می‌شود که در این‌باره رایزنی‌هایی میان روسای فدراسیون فوتبال ایران و قطر انجام شده و دور از ذهن نیست که به‌زودی خبر برگزاری دربی پایتخت به میزبانی ورزشگاه فینال جام جهانی 2022 قطر از سوی فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شود!

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها