خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۱۸۳
تاریخ خبر:

استقلال پیروز داربی‌های اسفند ماه

استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه برای یازدهمین بار در اسفند ماه به دیدار هم خواهند رفت.

استقلال پیروز داربی‌های اسفند ماه

صبح امروز بار دیگر شایعه لغو داربی حساس روز چهارشنبه استقلال و پرسپولیس مطرح شد. موضوعی که هنوز هیچ یک از اعضای فدراسیون فوتبال نسبت به آن واکنش نشان نداده‌اند. براساس آخرین خبر رسمی که روز گذشته منتشر شد این دیدار حساس روز چهارشنبه ساعت ۲۰ در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد، اما اگر شایعات مربوط به عدم موافقت شورای تامین صحت داشته باشه، در فاصله ۷۲ ساعت تا زمان از پیش اعلام شده، کماکان احتمال تعویق این دیدار مطرح است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سرخابی‌های پایتخت اگر مسابقه داربی به تعویق نیفتد، برای یازدهمین‌بار قرار است در اسفندماه برابر هم صف‌آرایی کنند. حضور ۲ تیم در کورس قهرمانی و در اختیار داشتن رتبه‌های اول و دوم جدول باعث شده تا در اوج هیجان و جذابیت مصاف استقلال و پرسپولیس برگزار شود؛ آن‌هم در حالی‌که طبق قانون سازمان لیگ، در صورت برابری امتیازات در پایان فصل، عملکرد تیم‌ها در بازی رودررو حائزاهمیت است و این مسئله باعث شده تا اهمیت نبرد پیش‌رو سرخابی‌ها به اوج برسد.

به یاد آخرین برد استقلالی‌ها در تاریخ داربی!

استقلال و پرسپولیس در تاریخ داربی، ۱۱ بار در جریان مسابقات باشگاه‌های تهران، جام تخت جمشید، جام حذفی، لیگ آزادگان و لیگ برتر در اسفندماه برابر هم قرار گرفته‌اند. در میان ۱۱ بازی برگزار شده در اسفندماه، آبی‌پوشان پایتخت عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و توانسته‌اند ۵ بار به پیروزی برسند. اولین برد آبی‌ها در اسفندماه در مسابقات باشگاه‌های تهران در اسفندماه ۱۳۵۱ به‌دست آمد که آن‌ها توانستند با دبل گلزنی علی جباری به پیروزی برسند.

آبی‌پوشان پایتخت در اسفندماه ۱۳۷۰۰ موفق شدند در جریان لیگ آزادگان بردی دو گله را برابر پرسپولیس جشن بگیرند. استقلالی‌ها سومین بازی‌شان در اسفندماه را در سال ۱۳۷۹ برگزار کردند که توانستند بردی یک‌گله را با درخشش علیرضا اکبرپور به‌دست آورند. چهارمین برد آبی‌ها در داربی‌های اسفندماه، در یکی از دراماتیک‌ترین داربی‌های تاریخ رقم خورد؛ جایی‌که در سال ۱۳۸۳ آبی‌پوشان پایتخت توانستند کامبکی درخشان را به‌ثبت برسانند و بردی ۳ بر ۲ را به‌دست آورند. استقلالی‌ها آخرین برد خود در یک داربی رسمی را در اسفندماه ۱۳۹۶ به‌دست آوردند و در آن مسابقه با گلزنی وریا غفوری توانستند برنده شوند و از آن مسابقه به بعد، دیگر آبی‌ها نتوانستند در داربی‌های پایتخت در وقت قانونی برنده شوند!

اسفند ماهِ محبوب سرخ‌ها نیست

پرسپولیسی‌ها در ادوار داربی، از میان ۱۱ مسابقه‌ای که در اسفندماه برگزار شد، توانسته‌اند فقط یک‌بار در وقت قانونی برنده شوند. سرخ‌پوشان پایتخت در دور برگشت نهمین دوره لیگ آزادگان در اسفندماه ۱۳۷۸ توانستند با گلزنی مهدی هاشمی‌نسب و پایان رأفت به پیروزی برسند. به جز برد در اسفندماه ۱۳۷۸، پرسپولیسی‌ها موفق شدند در سال ۱۳۶۷ در جام حذفی، بعد از تساوی در وقت قانونی، توانستند با نتیجه ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی به پیروزی برسند. دو تیم همچنین در دوران داربی‌های برگزار شده در اسفندماه، در وقت قانونی تاکنون چهار بار برابر هم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند و حالا همگان چشم‌انتظار برگزاری دوازدهمین داربی در اسفندماه هستند. آخرین تساوی دو تیم در داربی‌های اسفندماه در دور برگشت لیگ بیست‌ویکم به‌ثبت رسید که رودی ژستد با گلزنی خود توانست آبی‌ها را از باخت برابر پرسپولیس نجات بدهد و استقلالی‌ها توانستند در مسیر قهرمانی گامی بلند را بردارند.

copied
ارسال نظر
 
  • رضا


    پرپولیس عزیزم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها