خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۷۷۶
تاریخ خبر:

پایان یک همکاری پس از ۷۰ سال: نایکی جایگزین آدیداس شد

فدراسیون فوتبال آلمان پس از ۷۰ سال با آدیداس قطع ارتباط می‌کند.

پایان یک همکاری پس از ۷۰ سال: نایکی جایگزین آدیداس شد

فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) روز پنجشنبه اعلام کرد که برند پوشاک ورزشی آمریکایی نایکی از سال ۲۰۲۷ لباس و تجهیزات تمام تیم‌های ملی آلمان را عرضه خواهد کرد. قرارداد جدید تا سال ۲۰۳۴ تمدید می‌شود و به رابطه دیرینه آلمان با آدیداس پایان می‌دهد؛ رابطه‌ای که به حدود ۷۰ سال قبل بازمی‌گردد و جدانشدنی به نظر می‌رسید. آدیداس از تصمیم DFB برای بستن قرارداد با بزرگترین رقیب‌شان متعجب شده و تنها در بیانیه‌ای کوتاه تایید کرد: «امروز توسط DFB به ما اطلاع داده شد که اتحادیه از سال ۲۰۲۷ یک تامین‌کننده جدید خواهد داشت.»

تیم‌های ملی آلمان برای هر چهار عنوان قهرمانی جام‌جهانی مردان، سه عنوان اروپایی مردان، و دو قهرمانی جام‌جهانی زنان و هشت عنوان اروپایی زنان، لباس آدیداس به تن داشتند.

فدراسیون فوتبال آلمان در شبکه اجتماعی X در این مورد توضیح داد: «ما هر احساسی را درک می‌کنیم. برای ما هم سخت است که شراکتی که در تمام لحظات خاص با ما همراه بود پس از بیش از ۷۰ سال به پایان می‌رسد.» این سازمان گفت که اولویت اول آنها فوتبال و توسعه آن در آلمان است، و مسئولیت بیش از ۲۴۰۰۰ باشگاه و ۲.۲ میلیون بازیکن فعال را بر عهده دارند، و باید در باشگاه‌ها و پایگاه آماتور خود سرمایه‌گذاری کنند تا فوتبال برای مردم باقی بماند. فدراسیون افزود: «DFB باید در این زمینه تصمیمات اقتصادی بگیرد. نایکی بهترین پیشنهاد مالی را ارائه کرد.»

تصمیم فدراسیون فوتبال آلمان شاید از نظر اقتصادی سود خوبی برایشان به همراه داشته باشد اما هواداران از این اتفاق خوشحال نیستند. به گزارش ESPN، روبرت هابک معاون صدراعظم آلمان گفت: «من نمی‌توانم پیراهن آلمان را بدون سه خط تصور کنم. آدیداس و مشکی-قرمز-طلایی همیشه برای من در کنار هم معنی داشتند، تکه‌ای از هویت آلمانی. دوست داشتم کمی حس میهن‌پرستی بیشتر باشد.»

بازیکنان آلمان در یورو ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ همچنان پیراهن‌های آدیداس را به تن خواهند کرد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها