خبرهای داغ
کدخبر: ۲۴۶۰۴
تاریخ خبر:

بررسی داوری‌های لیگ: پرسپولیس شش امتیاز از داوری سود کرد، استقلال یک امتیاز ضرر

هر چه به پایان رقابت‌های لیگ نزدیک می‌شویم، موضوع داوری‌ها و اشتباهات تاثیرگذاری که انجام می‌دهند و نتایج را تغییر می‌دهند بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد.

بررسی داوری‌های لیگ: پرسپولیس شش امتیاز از داوری سود کرد، استقلال یک امتیاز ضرر

همین چند روز پیش بود که باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای مدعی شد که داوری ها به نفع یک تیم خاص (پرسپولیس) است در شرایطی که قرمزها جواب آبی ها را دادند و خواستار برخورد فدراسیون فوتبال با این باشگاه شدند.

حالا استناد به نظر کاشناسان داوری که بعد از هر بازی اظهار نظر می کردند، نشان می دهد طبق صحنه های تاثیرگذاری که در نتیجه اتفاق افتاده است، پرسپولیسی ها از داوری ۶ امتیاز سود کرده اند، قرمزها در بازی با ذوب آهن یک، بازی با گل گهر ۲ و بازی با ملوان ۳ امتیاز از اتفاق های داوری سود کرده اند در حالی سوتی که در نتجه بازی تاثیرگذار باشد به ضرر این تیم زده نشده است.

اما استقلالی ها در بازی با استقلال خوزستان در هفته چهارم گل آفساید زدند و ۲ امتیاز از اتفاق های داوری سود کرده اند اما در بازی با سپاهان و مس رفسنجان ضرر یک و ۲ امتیازی از تصمیمات داور کردند و در مجموع به خاطر تصمیم های اشتباه یک امتیاز ضرر کرده اند.

البته بی تردید در طول فصل اشتباهاتی هم به ضرر پرسپولیس بوده است اما در نتیجه کلی بازی تاثیرگذار نبوده است و برعکس آن برای پرسپولیس هم رخ داده است.

 

صحنه های داوری پرسپولیس:

هفته سوم: گل تساوی پرسپولیس در بازی با ذوب آهن  توسط گئورگی گولسیانی در موقعیت آفساید بود تا قرمزها به جای صفر امتیاز، یک امتیاز این دیدار خانگی کسب کنند.

هفته چهارم: در بازی که با نتیجه دو بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید، هافبک فولاد باید از زمین اخراج می شد، داور یک پنالتی به نفع قرمزها نگرفت.

هفته هفتم: در دقیقه ۷۰ بازی ضربه بازیکن گل گهر وارد دروازه پرسپولیس شد اما داور به اشتباه این صحنه را گل تشخیص نداد تا قرمزها به جای یک امتیاز، ۳ امتیاز کسب کنند.

هفته نهم: در بازی که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، کارت زرد دوم به حسین سنگرگیر مدافع صنعت نفت سختگیرانه بود. پنالتی که در دقیقه ۷۰ به نفع پرسپولیس گرفته شد درست نبود. در دقیقه ۹۳ مدافع پرسپولیس توپ را از روی خط بیرون کشید ولی داور گل اعلام کرد، در این صحنه کارشناسان در مورد اینکه توپ از خط رد شده یا نه اتفاق نظر ندارند. به نظر می رسد در این بازی صنعت نفت این شانس را داشت با ۳ امتیاز از زمین بازی خارج شود.

هفته دوازدهم: دقیقه ۶۸ بازی با هوادار پاس عرضی سعید صادقی را نبیل باهویی وارد دروازه هوادار کرد در شرایطی که داور اعتقاد داشت هافبک پرسپولیس در موقعیت اوت پاسش را ارسال کرده است. این در شرایطی است که بعدا مشخص شد توپ از خط رد نشده است و گل دوم پرسپولیس به اشتباه مردود اعلام شد هرچند که این اشتباه نتیجه در روند بازی نداشت.

هفته چهاردهم: در بازی که پرسپولیس با نتیجه دو بر یک شمس آذر را شکست داد، داور دو پنالتی صحیح به نفع هر دو تیم اعلام کرد که هر دو ضربه به دلیل ورود بازیکنان به داخل محوطه جریمه باید تکرار می شد اما این اتفاق رخ نداد.

هفته پانزدهم: در بازی با مس رفسنجان، در صحنه تک گل پرسپولیس دانیال اسماعیلی فر در موقعیت مشکوک به آفساید پاسش را ارسال کرد که البته بین کارشناسان داوری اتفاق نظر وجود ندارد. این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته شانزدهم: در این بازی که با برتری یک بر صفر آلومینیوم اراک همراه بود، داور یک پنالتی به نفع پرسپولیس و یک پنالتی به نفع آلومینیوم اراک نگرفت.

هفته نوزدهم لیگ برتر: در بازی که پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۲ برنده از زمین خارج شد، گل سالم عبدالکریم حسن از سوی داور بازی آفساید اعلام شد.

هفته بیست و دوم: در صحنه جنجالی بازی پرسپولیس- گل گهر، خطا به اشتباه روی امید عالیشاه اعلام نشد اما نکته مهم اینکه این اتفاق بیرون از محوطه جریمه رخ داد و صحبت های کاپیتان پرسپولیس مبنی بر عدم اعلام پنالتی درست نیست.

هفته بیست و چهارم: در بازی که با نتیجه یک بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید، داور یک پنالتی به نفع ملوان نگرفت و گل عیسی آل کثیر هم آفساید بود تا قرمزها به جای صفر امتیاز، ۳ امتیاز کسب کنند.

هفته بیست و پنجم: در بازی با صنعت نفت، روی گل اول پرسپولیس در مورد خطای دانیال اسماعیلی قبل از زدن ضربه بین داوران اتفاق نظر وجود ندارد ضمن اینکه در صحنه پنالتی به نفع قرمزها، نظر اغلب کارشناسان داوری این است که تصمیم داور درست بوده است.

 

صحنه های داوری استقلال:

هفته اول: در بازی با صنعت نفت در دقیقه ۴۲ پنالتی به نفع استقلال گرفته نشد که البته در نتیجه بازی موثر نبود.

هفته سوم: پنالتی که داور به نفع سپاهان گرفت صحیح نبود و قبل از آن بازیکن حریف روی ارسلان مطهری خطا کرده بود.

هفته چهارم: گل ۳ امتیازی مهرداد محمدی در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

هفته نهم: داور در دقیقه ۲۶ بازی با شمس آذر خطای پنالتی روی مهرداد محمدی را اعلام نکرد، همچنین در دقیقه ۴۳ مدافع استقلال مرتکب خطای پنالتی داد که داور به اشتباه بازی را ادامه داد.

هفته چهاردهم: در این بازی تک گل گهر روی آفساید به ثمر رسید و داور اشتباه کرد. همچنین پنالتی منجر به تک گل استقلال هم به اشتباه گرفته شد.

هفته پانزدهم: در بازی که استقلال با نتیجه دو بر یک پیکان را شکست داد، آرمین سهرابیان در صحنه گل اول خطا کرد و گل آبی ها باید مردود اعلام می شد.در صحنه تگ گل پیکان هم داور به اشتباه کرنر اعلام کرد، کرنری که در نهایت منجر به گل شد.

هفته بیست و دوم: ضربه میلاد فخرالدینی از خط دروازه رد شد اما داور گل اعلام نکرد تا آبی ها ۳ امتیاز بازی با ذوب آهن را با یک امتیاز عوض کنند.

هفته بیست و پنجم: در صحنه پنالتی استقلال برابر شمس آذر که منجر به گل دوم شد، بیشتر کارشناسان داوری می گویند خطا روی مهرداد محمدی اتفاق نیفتاده است اما چند دقیقه بعد روی صالح حردانی خطای پنالتی شد که داور آن را اعلام نکرد تا از این نظر اتفاق تاثیرگذاری متوجه آبی ها نشود.

منبع: رکنا
copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها