خبرهای داغ
کدخبر: ۲۵۷۲۱
تاریخ خبر:

استقلال و پرسپولیس سهمیه آسیا را گرفتند

دو تیم بالانشین لیگ برتر توانستند سهمیه آسیایی خود را در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل قطعی کنند.

استقلال و پرسپولیس سهمیه آسیا را گرفتند

استقلال و پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر به ترتیب اختلاف ۱۰ و ۹ امتیازی با تیمِ رده سومی سپاهان دارند و در این شرایط هم باید قهرمانی و نایب‌قهرمانی را بین آبی و قرمزها تقسیم کرد و بعید است اتفاقی غیر از این رخ بدهد، اما جایگاه دوم تیم هم بیشتر از رتبه سوم هم پایین نمی‌آید و تراکتور نمی‌تواند خطری برای جایگاه سرخابی‌ها داشته باشد.

پایان زودهنگام و غیرمنتظره استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های جام حذفی موجب شده تا تمرکز هر دو تیم فقط روی لیگ برتر باشد و بتوانند با انگیزه بیشتری به سمت قهرمانی بروند، اما در این شرایط و در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، سهمیه آسیایی هر دو تیم با توجه به برتری در بازی‌های روز گذشته قطعی شده است.

فوتبال ایران در فصل ۲۵-۲۰۲۴ دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد که استقلال و پرسپولیس با وجود کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی، قطعا دو سهمیه از این ۴ سهمیه که اشاره شد را همین حالا به دست آورده‌اند.

جدا از بحث برنده‌ی نهایی جام حذفی فوتبال ایران که بین هشت تیم مشخص می‌شود و قهرمانِ آن سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را به دست می‌آورد، تیم‌های اول و دوم فصل جاری لیگ برتر سهمیه مستقیم برای حضور در جمع نخبگان را می‌گیرند و تیم سوم هم (اگر سپاهان نباشد)، وارد لیگ قهرمانان خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها