خبرهای داغ
کدخبر: ۱۴۲۸۲
تاریخ خبر:

واکنش تند هواداران استقلال به رای کمیته انضباطی علیه سپاهان؛ پرسپولیس سود کرد

کمیته انضباطی در حکمی جنجالی، سپاهان را به دلیل تخلف در ثبت قراردادها با کسر ۴ امتیاز و جریمه نقدی ۴۰ میلیارد تومان محکوم کرد. حکمی که با واکنش منفی هواداران استقلال روبرو شد.

واکنش تند هواداران استقلال به رای کمیته انضباطی علیه سپاهان؛ پرسپولیس سود کرد

قانون سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادهای بازیکنان در نقطه‌ای قرار گرفته است که هر روز حواشی بسیاری را بوجود خواهد آورد.

پس از تصویب این قانون و دستورالعمل مسئولان فدراسیون فوتبال و در راس آن‌ها رئیس فدراسیون فوتبال بارها بر رعایت دقیق این قانون و مجازات متخلفان تاکید کردند. همین موضوع و البته تلاش مستمر برخی باشگاه‌ها برای دور زدن این قانون و البته شواهد و شنیده‌هایی که در این موارد مطرح می‌شد، نشان داد که فدراسیون فوتبال برای اجرای این قانون راه سختی را باید طی کند. این حواشی تا جایی ادامه داشت که حتی سرمربی یکی از تیم‌های مدعی لیگ به کنایه گفت که همین الان ۴ و ۵ باشگاه این قانون را رعایت نکرده‌اند و فقط بچه خوب ما هستیم!

شکایت استقلال از سپاهان در مورد تخلف از دستورالعمل ناظر بر قراردادها و تکرار این شکایت توسط پیکان، تراکتور و پرسپولیس ابعاد جدیدی به این ماجرا داد. بررسی این شکایات و موارد در کمیته انضباطی باعث صدور حکمی سنگین علیه سپاهان شد. کسر ۴ امتیاز از سپاهان، جریمه ۴۰ میلیارد تومانی و ممنوعیت استفاده از شش ستاره باشگاه تا زمان اصلاح قراردادها.

این حکم پس از اعلام، با واکنش تند سپاهان مواجه شد و این باشگاه و هوادارانش به این موضوع اعتراض کردند. حکمی که علاوه بر جریمه مالی بسیار سنگین، سپاهان را تا رده چهارم جدول پایین آورد و باعث صدرنشینی پرسپولیس شد.

اما فقط سپاهانی‌‌ها به این حکم اعتراض نداشتند و هواداران استقلال هم از زمان انتشار این حکم، به شدت نسبت به آن اعتراض کردند و آن را حکمی به سود پرسپولیس دانستند. برخی از پیشکسوتان استقلال هم همصدا با هواداران به اعتراض پرداختند. هواداران استقلال با بازنشر صحبت‌های مهدی تاج در حاشیه تمرین تیم ملی امید در ۱۹ تیرماه نسبت به حکم اعتراض دارند. مهدی تاج درباره ضمانت اجرای این قانون پرچالش و حاشیه‌ای گفته بود: «ضمانت اجرایی ابلاغیه سقف قرارداد باشگاه‌ها این است که کمیته انضباطی دو بند دارد که اگر کسی خارج از آن رقم قرارداد را ثبت کند طرف مقابل چه بازیکن و چه مربی می‌تواند اعتراض کند و نتیجه سه بر صفر شود.»

این اظهارات تاج باعث اعتراض استقلالی‌ها شده است. چرا که استقلال در دیدار رودررو برابر سپاهان و در دیداری که اشتباه فاحش داوری نتیجه آن را تغییر داد، مقابل سپاهان یک بر صفر شکست خورد و هواداران استقلال انتظار داشتند که با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال، نتیجه این دیدار سه بر صفر شود.

هواداران استقلال با توجه به شکست تیمشان در دیدار برابر سپاهان و از دست دادن امتیاز برابر این تیم و سپس کسر امتیاز از سپاهان، اعتقاد دارند که این رای در نهایت به سود پرسپولیس است، چرا که اشتباه داوری و رای کمیته انضباطی باعث از دست رفتن امتیازات دو رقیب اصلی پرسپولیس شده است.

علاوه بر این بیانیه منتشر شده در سایت سازمان لیگ درمورد تخطی پرسپولیس از دستورالعمل‌های ناظر بر قراردادهای بازیکنان باعث شده که هواداران استقلال انتظار برخوردی مشابه با پرسپولیس و کسر امتیاز از این باشگاه را داشته باشند و در کنار آن عدم شکایت استقلال از پرسپولیس در این زمینه را زیر سوال می‌برند. هرچند که با توجه به مالکیت مشترک دو باشگاه و تصمیم‌گیری‌های کلانی که در وزارت ورزش گرفته می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که مدیران استقلال از پرسپولیس شکایت کنند. پیشتر نمونه‌ای مشابه وجود داشت، زمانی که استقلال قصد شکایت از پرسپولیس در ماجرای طارمی را داشت و به ادعای پندار توفیقی، معاون وقت باشگاه استقلال، وزارت ورزش مانع انجام این امر شد.

باید منتظر ماند و دید درنهایت سرنوشت حکم صادره برای سپاهان در کمیته استیناف و بررسی پرونده تخطی پرسپولیس در کمیته انضباطی چه خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها