خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۹۱۳
تاریخ خبر:

ساخت ربات‌هایی انسان‌نما که با انسان مو نمی‌زنند!

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ربات‌های انسان‌نما تولید کند که بتواند رفتارها و احساسات انسان‌ها را شبیه‌سازی کنند.

ساخت ربات‌هایی انسان‌نما که با انسان مو نمی‌زنند!

چین به‌عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا، مدت‌هاست که نگاه ویژه‌ای به حوزه هوش مصنوعی دارد و حالا هدف تازه‌ای را در نظر گرفته است؛ تولید اولین ربات انسان‌نما تا سال ۲۰۲۵ که بتواند رفتار‌ها و احساسات انسان‌ها را شبیه‌سازی کند.

به گزارش دیجیاتو، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از برنامه‌ای برای تولید اولین ربات انسان‌نمای این کشور تا سال ۲۰۲۵ خبر داده است. طبق این برنامه قرار است حمایت‌های بیشتری از استارتاپ‌ها صورت بگیرد، استاندارد‌ها مشخص شود، به استعداد‌ها پروبال داده شود و همکاری‌های بین‌المللی گسترش یابد.

فعلاً جزئیات زیادی درباره این برنامه ارائه نشده است، اما کلیات آن جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسید. چین می‌خواهد ربات‌های انسان‌نمای آن‌ها تا سال ۲۰۲۷ قابلیت تفکر، فراگیری و نوآوری پیدا کنند و بتوانند برای بخش تولید، سیستم‌های جدیدی برای زنجیره تأمین بسازند که قابل اطمینان باشند.

در بیانیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آمده است که این کشور باید تا سال ۲۰۲۵ فریم‌ورک اولیه برای ربات‌های انسان‌نما را ایجاد کرده باشد و به دستاورد‌های مناسبی در زمینه قطعات این ربات‌ها ازجمله مغز و اندام‌های آن‌ها برسد. انتظار می‌رود که این ربات‌ها در حوزه‌های متنوعی کاربرد داشته باشند.

ارتقای چشمگیر ربات‌های هوش مصنوعی چین تا سال ۲۰۲۷

تا سال ۲۰۲۷ نیز قابلیت‌های نوآوری ربات‌های انسان‌نما باید ارتقای قابل توجهی پیدا کند و در زمینه زنجیره تأمین به کار گرفته شوند. عملکرد این ربات‌ها باید در سطح جهانی پیشتاز باشد و به‌صورت عمیق از آن در حوزه‌های اقتصادی استفاده شود.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، پیش‌بینی می‌شود که بازار ربات‌های انسان‌نما در چین تا سال ۲۰۳۰ به ۸۷۰ میلیارد یوآن معادل تقریباً ۱۲۰ میلیارد دلار برسد. گفتنی است که ارزش سهام شرکت‌های چینی فعال در زمینه رباتیک، پس از اعلام این برنامه جدید رشد پیدا کرده است.

در حال حاضر شرکت‌ها و کشور‌های زیادی در حال تلاش برای حرکت سریع در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک هستند. چند روز پیش نیز اجلاسی برای هوش مصنوعی در بریتانیا برگزار شد که افراد بسیاری ازجمله ایلان ماسک در آن حضور داشتند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها