خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸۰۳۳
تاریخ خبر:

شایعه‌ای جذاب: دربی با VAR برگزار می‌شود؟ استقلال موافق است!

گفته می‌شود ممکن است دربی حساس تهران با حضور VAR برگزار شود. موضوعی که استقلال موافقت خود را با آن اعلام کرده است.

شایعه‌ای جذاب: دربی با VAR برگزار می‌شود؟ استقلال موافق است!

اشتباهات پرتکرار داوری در لیگ برتر صدای اکثر تیم‌ها را در آورده است، به همین دلیل رئیس کمیته داوران گفت که ممکن است برای دربی باز هم از داور پشت دروازه استفاده است. البته داور پشت دروازه ایده‌ای بود که مدتی در دنیا اجرا شد، اما خیلی زود به دلیل موثر نبودن جمع شد. حضور یک دستگاه VAR‌ در تهران و استادیوم آزادی هم این گمانه که ممکن است دیدارحساس استقلال - پرسپولیس با VAR برگزار شود را بوجود آورده است.

مهدی تاج در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد به سبب حضور داوران ایرانی در کلاس آموزشی کمک داور ویدئویی در عربستان مجوز استفاده از این تکنولوژی در لیگ برتر از سوی فیفا صادر شده است. در حال حاضر مشکل اینجاست که تنها یک استادیوم یعنی استادیوم آزادی مجهز به کمک داور ویدئویی شده است. استادیوم نقش جهان هم به بهانه برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مجهز به تجهیزات کمک داور ویدئویی شده بود اما بعد از رای کنفدراسیون فوتبال آسیا این تجهیزات از استادیوم نقش جهان جمع آوری شد.

فدراسیون فوتبال هم اکنون در حال بررسی برگزاری دربی با حضور کمک داور ویدئویی است. باشگاه استقلال با این پیشنهاد موافق است و موافقت خود را با استفاده از VAR در این بازی مهم اعلام کرده است.

استقلالی‌ها می‌گویند در فصل جاری به دلیل نبود VAR در چند بازی به طور جدی از اشتباهات سهوی داوران آسیب دیده‌اند که مهمترین آن در بازی با سپاهان بود. جایی که میلاد زکی‌پور روی امیرارسلان مطهری خطا کرد اما در ادامه داور برخورد توپ به دست ایمان سلیمی را پنالتی اعلام کرد و استقلال یک بر صفر باخت. بر همین اساس احتمال استفاده از کمک داور ویدئویی در بازی پیش روی استقلال و پرسپولیس زیاد است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها