خبرهای داغ
کدخبر: ۱۸۴۱۵
تاریخ خبر:

VAR داور دربی را تعیین می‌کند؟

در شرایطی که انتظار می‌رفت داور دربی امروز مشخص شود، اما هنوز نام داور دربی تعیین نشده است که شاید بی‌ارتباط به VAR‌ نباشد.

VAR داور دربی را تعیین می‌کند؟

در هفته‌های گذشته گفته می‌شد که ممکن است دربی با VAR برگزار شود اما خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران این موضوع را هفته گذشته رد کرد. با این وجود از صبح گذشته خبری منتشر شده است که رئیس فدراسیون فوتبال در حال رایزنی با فیفا برای کسب مجوز استفاده از VAR‌ در دربی تهران است. هرچند که این خبر قابل تایید نیست، اما اگر قرار باشد دربی تهران با VAR برگزار شود، تنها یک داور مجوز قضاوت با VAR‌ را دارد.

در صورتی که فیفا مجوز استفاده از VAR را بدهد، تنها ۶ داور ایرانی که دوره آموزش استفاده از این سیستم را دیده‌اند امکان حضور در دربی را خواهند داشت. بیژن حیدری، وحید کاظمی، پیام حیدری، حسن اکرمی، مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی داورانی هستند که آموزش استفاده از VAR را پشت‌سر گذاشته‌اند.

در صورت تأیید فیفا برای استفاده از VAR، داور چهارم و داوران مستقر در اتاق کمک‌داور ویدیویی نیز از بین این داوران آموزش‌دیده انتخاب خواهند شد. این در شرایطی است که موعود بنیادی‌فر تنها داوری است که مجوز قضاوت با VAR را دارد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    وب گردی

      دیگر رسانه ها